Predavanje o Coachingu 2014.

Dana 5.ožujka 2014. održano je predavanje u županijskoj vijećnici u Bjelovaru u 19 sati na temu: Coaching i Godišnji razgovor- GOR za članove udruge i sve zainteresirane građane.

COACHING
– je interaktivan proces koji pomaže pojedincima, poduzećima i ustanovama da brže dosegnu odlične rezultate korištenjem coaching tehnika baziranih na vlastitom misaonom procesu i razvoju.
Coach- znači vođa

Međunarodni savez coacha ( ICF- InternationalCoachFederation )definira pojam profesionalnog coachinga kao neprekidan proces koji ljudima pomaže doseći izuzetne rezultate u životu, karijeri, poduzećima.

Coach je najčešće potreban ljudima koji žele započeti neki posao ali i onima koji već rade kako bi ostvarili što bolje rezultate.
Kandidati za coache se nalaze u raznim strukama te je važno da su široko opće obrazovani, da vole pomagati drugima i da su završili uspješno coach seminare.

Coach pretpostavlja da postoje unutarnji resursi kod čovjeka i da ih treba samo pravilno usmjeriti da se ostvari cilj.

Coaching- omogućuje brži razvoj pojedinca i organizacije, pomaže klijentu da otkrije vlastita rješenja i strategije, stvara novu perspektivu, pomaže klijentima da razviju svoje prirodne potencijale, interaktivan je i postoji veza između coacha i stranke, stvara novu perspektivu.

Coaching se primjenjuje: kod fobija, stresa,životnih i poslovnih kriza, manjka motivacije,problema pri upravljanju timovima , mentalnih blokada, konfliktnih situacija.

Postoji: -Businesscoaching, Life coaching, Health@Wellnesscoaching, Conflictcoaching

Coach pomaže drugima da poboljšaju kvalitetu života i postignu poslovne i druge ciljeve.

Oblici karijernog coachinga su: individualni coaching, karijerni coaching mladih, karijerni coaching nezaposlenih, umirovljenika, karijerni coaching u poduzeću.

Ključna vještina samo-coachinga je samopoštovanje i od toga treba krenuti. Kad naučite
cijeniti sebe, razvit će se samopouzdanje. Ali prethodno morate iskreno i pošteno odgovoriti na dva pitanja:
-koje do sada naučene vještine upotrebljavam dobro?
– koje vještine moram temeljito doraditi?

Zaključak: uspjeh nije stvar slučajnosti već stvar IZBORA. Za postizanje uspjeha potrebno je

Imati mnogo ZNANJA, VJEŠTINA I INFORMACIJA.

GODIŠNJI RAZGOVOR ( GOR)
Svrha mu je da se pomoću ciljanog vođenja godišnjeg razgovora, organizacijske kulture i ponašanja zaposlenika , osigura prijenos vizije, strategije i sistema vrijednosti u poduzeću na grupe i pojedince.

Ciljevi takvog razgovora : poboljšavaju kvalitetu rada zaposlenika, međusobnih odnosa nadređenog i podređenog, otkrivaju želje i potrebe zaposlenika, razvijaju osjećaj pripadnosti organizaciji,razvijaju osjećaj odgovornosti i otkrivanju potencijala zaposlenih.

Godišnji razgovor je prilika za utvrđivanje nivoa zadovoljstva radnika sa radnim mjestom, rezultatima rada, mogućnostima napredovanja, plaćom i bonitetima.

Postoji i tz. Ocjenjivački intervju. To je pregled ocjena dosadašnjeg rada zaposlenika, ocjena realizacije ciljeva i zadataka unutar radne organizacije i ukupna uspješnost zaposlenika i vođe.

Pravilno izvođeni godišnji razgovori korisni su za zaposlene, vođe i organizaciju. Svaki zaposlenik mora znati kakav je njegov doprinos uspješnosti poduzeća, što će mu omogućiti da i on osjeća zadovoljstvo zbog uspjeha.

Godišnji razgovor omogućava svakom zaposleniku da izrazi svoje mišljenje i ideje i tako doprinese boljim poslovnim rezultatima On kroz razgovor sa vođom dobiva povratne informacije o svojoj uspješnosti, kako ga prihvaća okolina i što se očekuje od njega. GOR Pomaže zaposleniku da bolje razumije svoju ulogu u firmi, da spozna smjer vlastitog razvoja i karijere.

Vođa upoznaje svoje suradnike, njihova razmišljanja i ponašanje, što od njih očekuje.On upoznaje potencijale zaposlenika, planira njihovo obrazovanje i napredovanje. Na taj način se lakše i bolje provodi kadrovska politika jer se postavljaju pravi ljudi na prava mjesta.

Godišnje je potrebno provesti dva razgovora , jedan na početku godine a drugi pri kraju godine. Bitno je da se ne pristupi razgovoru samo iz administrativnih razloga i u diletantskom prihvaćanju forme a ne suštine.

Zato je potrebno u razgovoru obuhvatiti:
-svrha i cilj godišnjeg razgovora
-samo-ocjena zaposlenika koja prethodi GOR-u
-klasični godišnji razgovor(koji smo razmatrali u eseju)
-godišnji razgovor o plaći
-godišnji razgovor o planu i razvoju